Sokaknak erről a szóról egy színész vagy egy énekes jut az eszébe, pedig napjainkban is lehet valaki népszerű, de vajon hogyan?
Az ember sok helyen lehet népszerű. A mai népszerűség legismertebb formája a Facebook. Mindenki hallott már úgynevezett „Facebook-celebekről”, akik nemzetiségtől és nemtől függetlenül behálózzák a netet. Mindannyian máshogy akarják elérni ezt a fajta közkedveltséget: valaki érdekes és szokatlan dolgokat hajt végre, ezért nő meg a népszerűsége, esetleg igényes fotókat rak fel a természetről vagy emberekről, másvalaki pedig csak egész évben a Westendbe jár, vagy egész egyszerűen, ha nő az illető, kivillantja becses kebleit a csorgó nyálú férfi közönségnek (a legtöbb „celeb” Budapesten van).
Ezekért a tényezőkért cserébe az emberek a Facebook-népszerűséget mérő lájkokat kapnak. Minél több lájkkal rendelkezik valaki, annál populárisabb (vallja ezt a mai fiatalság). Az igazság az, hogy ezek a lájkok nem visznek előrébb az életben; nem tanulsz tőlük jobban, nem fognak jobban szeretni a szüleid/barátaid, maximum az egódat növelik. Ezzel a ténnyel tisztában van mindenki, de így is fontos a lájkok száma, hisz a népszerűségre vágyás emberi tulajdonság.
Úgy is lehet valaki népszerű, hogy minden hétvégén ugyanarra a helyre jár el „bandázni”, így az ottani emberek mind ismerik, és jó esetben szeretik is az illetőt. Más közösségi vagy megosztóoldalakon is lehet valaki népszerű: Tumblr, Instagram és az ehhez hasonló oldalak tartoznak ide. Itt az emberek inkább a saját érzéseiket posztolják ki, vagy művészi és kevésbé művészi képeket osztanak meg a világhálón.
Amatőr zenekarok is lehetnek népszerűek az erre szakosodott Sound Cloud nevű alkalmazáson, ahol is bárki bármilyen hanganyagot meg tud osztani a profi rock-, pop-, rapzenétől egy kisgyerek szellentéséig.
A mai világban az internet a népszerűvé válás megkönnyítésére szolgál, de az ismertségnek semmi értelme sincs, hacsak nem kiérdemelt munkával, tehetséggel éred el azt.
Mészáros Nándi
KecskeNEWSás-archívum