Reklámzombik

Mix
PEOPLE TEAM tábor

Ha azt mondanám, hogy a reklámok mindenkit befolyásolnak, sokan ellenkeznének, de miről is van szó?

Szerintem van benne valami igazság, nem is kevés. Eleve azért hozták létre a reklámokat, hogy többet vegyünk az eladni kívánt termékből. A reklámszakemberek tudatosan választják ki a termék csomagolását és formáját, meleg színeket alkalmaznak, és próbálják minél eladhatóbbá tenni a reklámjuk tárgyát. Sok addiktív rész van benne, ez lehet képsorozat vagy akár a zene is. Én is jártam már úgy, hogy megkérdezték, mi a szám címe, erre pedig elmondtam, melyik reklámban láttam. A Mizo tej reklámjából a rapet nagyon sokan tudják szimplán azért, mert túl sokszor látták. Ha egy reklám teljesen értelmetlen és kiakasztó, az is elérte célját, felkeltette a figyelmedet. Biztos másnap erről fogtok beszélni a haverokkal.

A kedvencem az, amikor gyerekcsatornákon tisztítószereket és háztartási eszközöket reklámoznak. Ennek a lényege, hogy a kisgyerek megjegyzi a reklámozott tárgyat, és bevásárláskor akkor is azt fogja elvinni, mert látta a tévében, és az a legjobb. Sokat foglalkoztak ezzel a témával, és kiderült, hogy a szülőket a gyerekeik tudják befolyásolni a legjobban. Vagy például a nőknek szóló reklámok sokkal sikeresebbek, ha kisgyerekek szerepelnek bennük, a férfiaknak szóló reklámok meg direkt rövidebbek.

Tudom, nagyon rosszul hangzik, hogy így befolyásolják az embert, de ha belegondolunk, ezt valaki szisztematikusan megtervezte és kitalálta. Valahol ez egy tiszteletre méltó dolog, mert ügyes.

Egyszer azt hallottam, hogy csak olyan termékeket szabad megvenni, amiket nem reklámoznak. Volt egy összehasonlítás az autómárkák között, és simán el lehetett dönteni, melyik kocsit mennyien veszik. Láttatok már Mustang-reklámot? Ugye nem? Mert nincs rá szükségük. A vevőik maguktól jönnek, és eleve mindenki ismeri őket, még ha csak hallásból is.

Mihócza Viki

KecskeNEWSás-archívum – 2014

10 dolog, amiért jó újságírónak lenni
Hogyan készítsünk ki másokat?

LEGFRISSEBB

PEOPLE TEAM tábor

Haj, Villő!

– Képzeld, jött egy új kislány az oviba! – újságolta Nagypapának Matyi. – Tényleg? Hogy hívják? – Villő. – Hát…
PEOPLE TEAM tábor

Mi lenne, ha a tábor télen működne?

Igencsak érdekes lenne, ha a PEOPLE TEAM-tábort télen tartanák. Most erről írok néhány mondatot. Ha most tél lenne, nyilván nem…
PEOPLE TEAM tábor

A császárkalács tovább hasít

Két évvel ezelőtt írtam egy igényes nyelvezetű cikket egy zenekarról, a Caesar’s Breadről. Néhányan biztosan emlékeznek rá, ugyanis rajtam kívül…

KAPCSOLÓDÓ

PEOPLE TEAM tábor
Mix

Beszélő költészet

Ma csatlakoztunk az irodalmárok órájához, ahova rajtunk kívül Magyari Andrea (író-fordító) és…
PEOPLE TEAM tábor
Mix

Bányászmúzeum 3.

Az üzemi épületnél hagytuk abba. Rám ez gyakorolta a legnagyobb hatást. Tényleg…