HA NEM TUDSZ ALUDNI

11779831_976350575749801_6061511101122105450_o

Pár tipp, hogy ne legyél zombi reggel.

1.  Vegyük bele a napirendbe az alvást.
Sokat segíthet, ha mindig ugyanabban az időpontban kelünk. Lehet, hogy hétvégén semmi kedved felkelni, de a testednek sokkal egyszerűbb megszoknia egy adott időben való felébredést. Én, mondjuk, mindig ugyanakkor kelek fel, vagy pont az ébresztőm előtt egy-két perccel. Persze nyáron ez egypár órával elcsúszhat, mert senki sem akar ötkor ébren lenni. A délutáni szunyókálásokat is mellőzni kéne, mert ezzel csak felborul a biológiai óránk.

2. Ágy=alvás
Kerüljük az egész napos ágyban döglést. Meg az ágyban TV-zést, igazából bármilyen aktivitást, mert ezek csak éberebbé tesznek. Az agyunk nem az alváshoz fogja kapcsolni az ágyat, és nagyon nehéz lesz jót aludni. Bármilyen elektronikai kütyü csak stimulálja az agyat, és pont azt éred el vele, hogy meghosszabbítod az ébrenlétedet.

11794377_976354525749406_7446425081948904764_o

3. Tökéletes hálószoba
Előbb fogsz elaludni, ha sötét van, ez az egyik legfontosabb „hozzávaló” egyike. Fontos, hogy hűvös is legyen a szobában, és be tudj takarózni. A harmadik, hogy nyugodt helyen aludj, ahol kevés hanghatás ér, és nem világít rád semmilyen fény sem. Az is segíthet, ha otthonossá varázsolod a környezeted, főleg ha távol vagy az otthonodtól, lehet ez egy kispárna vagy egy plüss.

11011548_977076182343907_8141398456991286012_o

4. Esti nasik eltüntetése
Két órával elalvás előtt már nem szabad enni, mert az emésztésed is megszakíthat egy jó álmot, akár rémálmokat is okozhat. A koffeintartalmú dolgoknak hét óra múlva tűnik el a hatása, szóval célszerű ezeket csak délelőtt fogyasztani.

5. Mozogj!
Ha egész nap pörögsz és elfoglalod magad, sokkal gyorsabban alszol el, de szunyókálás előtt 3 órával nem érdemes edzeni. A reggeli edzések hatnak a legserkentőbben.

6. No stressz
Lehet, hogy rossz napod volt, de legalább alváshoz készülődve ne gondolkozz rajta. Tudom, akkor van időd átgondolni mindent, ami aznap történt, de az ágy önző, és te mégis szereted, szóval szentelj neki elég időt, hogy együtt legyetek.